رمزگشایی ازپیام24خرداد

رمزگشایی ازپیام24خرداد


مدتی است بعد از انتخابات24 خرداد عده ای قلیل یک شعار را یک صدا سر می دهند که" انگارشما پیام 24خرداد را متوجه نشده اید"

اما پیام 24خرداد چه بوده است که امثال شریعتمداری ها متوجه نشده اندو جالب اینجاست که کسی هم حاضر نیست پیام 24خرداد را برای دیگران تبیین کند.

در خوشبینانه ترین حالت ممکن است یکی از افراطیون حاضر شود و اینگونه پاسخ دهد که پیام24خرداد رای مردم به اصلاحات و خاتمی بوده است .24 خرداد یعنی یک "نه"به اصول گرایانی که برطبل شعار عدالت می کوبیدند.

شاید بارها شنیده باشید به دلیل اینکه خاتمی وهاشمی از رئیس جمهور منتخب حمایت کردند ایشان توانستند رای اکثریت ملت را کسب کنند.اما کسی دلیل علمی برای این ادعا ندارد.اما اندکی تامل در نکات زیر خیلی از مسائل را مشخص می کند:

ادامه نوشته

زوم اصلاحات بر وزارت علوم


زوم اصلاحات بر وزارت علوم

          

          تا که ردپای اسبت گم کنند        ترکمانا نعل را وارونــــه زن

بعد از کلی جنجال برای مدیریت وزارت علوم بالاخره جعفر توفیقی برای وزارت معرفی نشد و در یک استراتژی موزائیکی  رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری به مجلس معرفی شد.

درخصوص این که حضور توفیقی سیبلی را برای انحراف افکار عمومی فراهم کرد شکی نیست  و جای بحثی باقی نمانده است که ایشان را به اصطلاح آوردند تا مجلس را کیش دهند که نسبت به وی اعتراض کنند و توان اعتراض را در مرحله بعدی از گزینه بعدی بگیرند و به اصطلاح با «توفیقی» مجلس را کیش دادند تا با «فرجی دانا» مات کنند . و مجلس با قرار گرفتن در بن بست "توفیقی را معرفی نکردیم پس به فرجی دانا رای بدهید" سر کیسه رای اعتماد را شل کند.

در هرصورت ماموریت  تخریبی توفیقی...

ادامه نوشته

به مناسبت استکبار ستیزی


استکبار ستیزی از دید یک کمونیست هم شیرین است.

چگورا:

از نظر انسان ها سگ ها حیواناتی مفید و با وفا هستند.

                           اما...

     از نظر گرگ ها ،سگ ها گرگ هایی هستند که تن به بردگی داده اند

                                  تا در آسایش  و رفاه زندگی کنند.


اصولگرا یا سوسول گرا!

اصولگرا یا سوسول گرا!

        بیهوده مزن سنگ سیاست برسنگ          رو درپی آن که نان سنگک چند است

درباب رای اعتماد محکم به وزرای دولت  اعتدال مواردی مطرح است که در چندپرده می آید:

پرده اول:دو سال از انتخابات مجلس و درگیری های داخلی گذشت و اکثریت کرسی های مجلس را اصول گرایان از آن خود کردند.اکثریت شعارها انتخاباتی پیرامون اعلام برائت از فتنه و انحراف مطرح می شد و اصطلاحا بازار فتنه و انحراف گرم بود و دوستان کاسب بازار!

اصول گرایان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با جبهه متحدوجبهه پایداری در درجه اول تاثیرگذاری و حامیان گفتمان انقلاب اسلامی (حامیان دولت نهم) و جبهه صدای ملت منتقدین دولت دهم» به رهبری علی مطهری دردرجه دوم تاثیرگذاری فعال بودند. که اکثریت جناحی نزدیک به ۷۰ درصد را از آن خود کردند.

پرده دوم: مجلس هشتم با اکثریتی نزدیک به75 درصد  از اصولگرایان تشکیل می شد. احمدی‌نژاد اولین کابینه خود رادر تاریخ 23مرداد سال84  به مجلس معرفی کرد. بر خلاف بسیاری از پیشبینی‌ها مبنی بر... 

ادامه نوشته

زنجیره ای ها آمدند

زنجیره ای ها آمدند

بعد از معرفی کابینه  نه چندان معتدل ومتمایل به جریان تندرو تجدیدنظر طلب از طرف  دولتی که  با شعار اعتدال روی کار آمدامیدها برای روی کارآمدن افرادی که دغدغه  مشکلات مردم و نظام را داشته باشند وبه فکر عمل به شعائری که در ایام انتخابات دادند و از سیاسی کاری و باند بازی دوری کنند کمرنگ شد.

با مشاهده اسامی افرادی از جریان فتنه و نه الزاما تجدید نظر طلب ،چشم همگان که خواهان حل مشکلات کشور هستند به نمایندگان مردم دوخته شده است تا در موضعی قانونی  از ورود افرادی که مایل به خدمت نیستند بلکه مایل به برگشت به کرسی قدرت هستند جلوگیری کنند. افرادی که سوابق مثبتی در کابینه دولت های اصلاحات و سازندگی ندارند و بعضا در طراحی بی ثباتی کشور در سال88 دخیل بوده اند.

ادامه نوشته

اسرائیل طویله هم نیست

اسرائیل طویله هم نیست

بدون مقدمه نقطه سرخط...

چند روز پیش در دیدار دانشجویان با حضرت آقا یه جمله رو ایشان خطاب به دانشجویان امر واجب کردند که "اختلاف نظر نباید به دعوا و کدورت و احیانا خشونت بیانجامد"

با خودم فک کردم دیگه خیلی شورش رو دراوردیم که آقا برای یک مسئله خیلی کوچک که از بدیهی ترین نیازهای جامعه ایست که مسلمانان باید درآن زندگی کنند بهمون تذکر بده.

ناخودآگاه یاد وصیت شهید تهرانی مقدم افتادم"روی قبر من بنویسید :کسی که می خواست اسرائیل را نابود کند"

آن آرمان کجا و این آرمان کجا!نقطه سرخط...

ما باید همواره دشمن را در کمین ببینیم وآماده باشیم.یاعلی مدد....

ما دولــتی كه نه ،
قــــریه ای كـه نـه ،
مــــزرعـه ای که نه ،
حتی « طــــویـلـه ای » به اسم اسرائیل را هم به مشروعیت قبول نمیکنیم ...
حتی اگر کل عالم آن را به رسمیت بشناسد ...!
سید حسن نصرالله

بازگشت عالیجناب

بازگشت عالیجناب

بدون شک روی کار آمدن دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برای نظام جمهوری اسلامی یک فرصت است که این مهم  جز با درایت رهبری معظم در جهت خلق حماسه سیاسی میسر نمی شد.

اما در این راستا آنچه مهم می نماید  جریانات و افرادی هستند که استارت کار را برای بازگشت به قدرت زده اند در این میان علی اکبر هاشمی رفسنجانی نقشی بسیار پررنگ ایفا می کند.وی که بعد از پایان دوران ریاست جمهوری ششم در اکثر کورس های سیاسی شکست خورده است و تاکنون رقابت انتخاباتی ای نبوده الا این که آرای هاشمی در آن با کاهش نسبت به آرای قبلی مواجه شده است. امروزبا روی کار آمدن دولت حسن روحانی فضا را برای بازگشت مساعد می بیند ودر تکاپوی قدرت از دست رفته خود در حوضه های متفاوت می باشد.در این راستا آنچه قابل تامل است  فشار شدید توپخانه رسانه ای است که ازسوی دشمنان قدیمش  که شهره به هرزه نگاری سیاسی علیه آیت ا...! بودند ودوستان جدید  وی که سعی در بالا بردن  توقعات  هاشمیچی ها و کاهش انتظارات  قانونی مردم  در به دست گرفتن مسئولیت های  قانونی کشور است...


ادامه نوشته

من بی حسین معنی دیگر نمیدهم...

دانشجوی ایرانی6

من بی حسین معنی دیگر نمیدهم...

سال اول دانشگاه با سبک وسیاق امتحانات آشنایی نداشتیم این شد که با چندتا از بچه ها تصمیم گرفتیم بمونیم خوابگاه و یه سرو سامون به وضعیت درس ها بدیم که خیلی و ضعمون خراب شده بود.از هم اتاقیام کسی نمونده بود یه دوسه روز که گذشت بدجوری کلافه شده بودم زنگ زدم به محمد هاشمی که بلند شو بیا پیشم که دارم از دست می رم.محمد از بچه های بروجرد بود وعلاوه بر هم اتاقی هم کلاسی ام بودیم محمد کلا آدم جالبی بود و عادت داشت به انجام دادن کارهایی که از هیش کی برنمی اومد مثلا یکی از کارهاش که خیلی رسانه ای شد پریدنش از روی یه تخت به روی تخت دیگه از طبقه دوممشون بود که با هنرنمایی تعدادی از دوستان و با تدوین ویژه همراه با تطبیق دادن آهنگ برنامه های راز بقا این پرش فوق العاده ترسناک و خطرناک رو مهیج وخنده دار کرده بود...
ادامه نوشته

دانشجوی ایرانی

حضور دراولین16آذر

اوایل آذر ماه بود که آقا سجاد بهم گفت چندروز دیگه یه جلسه با اعضای شورا داریم شماهم باش.

روزجلسه منم رفتم جلسه داخل یکی از کلاس های طبقه دوم دانشکده علوم برگزار می شد اونجا بود که با مهدی مظفرپور که اون موقع مسئول پایگاه کشاورزی شده بود آشنا شدم مهدی یه آدم لاغر بود... البته در کنار یک اخلاق خوب و بدون حاشیه که بسیار به درد بسیج دانشجویی می خورد اون شب مهدی بهم برای راه اندازی پایگاه شهید مقصودی تبریک گفت منم هرچی با خودم فک کردم که کجاش تبریک داشت نفهمیدم...

ادامه نوشته

بررسی تشدید فضای امنیتی در عربستان سعودی

بررسی تشدید فضای امنیتی
در عربستان سعودی


با خیزش بیداری اسلامی در کشورهای عربی در سال ۲۰۱۱ و فضای برآمده از این تغییرات  خیلی از رژیم های عربی وابسته به غرب سرنگون شدند و اقلیتی از این کشورها هم که از این فضا با توسل به سرکوب گریخته اند جو غالب را به شدت علیه خود امنیتی می بینند شاید مهمترین کشوری که این جو را برخود حاکم می بیند عربستان سعودی  باشد  که  هرچه در این چند سال اخیر برای تبدیل به ام اقرای جهان اسلام وحتی منطقه برای خود رشته بود را درآستانه ی پنبه شدن می بیند و از همین رو تمام توان خود را برای مقابله با این امر به کار گرفته است تا شاید سایه سنگین  خیزش های مردمی در منطقه از دیار عربستان رخت بربندد.اما در این راستا عربستان سعودی با معضلات زیادی روبرو است که بعید است...

ادامه نوشته

ماجرای جشن امام رضا(ع) وپیرزن آهنین

دانشجوی ایرانی

ماجرای جشن امام رضا(ع) وپیرزن آهنین


ترم به نیمه رسیده بود وتقریبا کم کم داشت یه چیزایی حالیمون می شد دیگه تقریبا داخل خوابگاه نزدیک به 70 درصد بچه ها رو می شناختم و باهاشون سلام علیک داشتم یعنی حقیقتش برنامه ام بود که با همه آشنا بشم که تا آخر سال هیچ جنبنده ای از زیر دستم رد نشد که یه بار حداقل چنددقیقه باهم دیالوگ نداشته باشیم حتی موش های خوابگاه شهید مقصودی که پروفسور خزایی رو هم چند بار به خوابگاه کشونده بود.یادمه یه روز پا گذاشتم رو یکیشون که تا چند روز حالم بد بود. دوتا از بچه ها که اهل کردستان و البته خیلی تخس بودند ....

ادامه نوشته

آن روزها چه عرفانی بود

دانشجوی ایرانی3

آن روزها چه عرفانی بود

می خواهم بنویسم از دوستی ها،میخواهم بنویسم از محبت ها،میخواهم بنویسم از برادری ها،میخواهم بنویسم از مدرسه عشق ،میخواهم بنویسم از بسیج...

این یک داستان شعاری نیست به قول حضرت آیت ا... برگ زرینی است از عمرچندساله مان...

الحق والانصاف با حضور در بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی  بهترین برگ زندگی ام ورق خورد.قول میدهم که اولین برخورد دانشجویی ام با دوستان بسیجی  را آنی و کمتر از آنی فراموش نکنم.

روزی که با هزار مکافات بعد از ثبت نام بالاخره خواستم راهی دانشکده بشم.از هرکی میپرسیدم داشکده کشاورزی کجاست ؟ اظهار بی اطلاعی می کرد. تک وتوکی هم که جواب می دادند میگفتند برو ایستگاه بعدش چرم سازی!

حالا معما دوتا شده بود!ایستگاه هم به مجهولاتمان اضافه شد.(مهندس...)....

ادامه نوشته

به احترام شهـــــــدا خبردار...

به احترام شهـــــــدا خبردار...

میدونم الان همه تون با درس و امتحان سرتون شلوغه و البته با مسائل سیاسی که این روزها همه رو به خودش مشغول کرده واز خیلی از مسائل غافل کرده ...

اما خوبه همیشه یادمون باشه که کی بودیم والان به برکته خون شهدا کجا هستیم.

همه مردم وقتی گرونیها زیاد میشه شروع میکنن به مقایسه خودشون با کشورهای اروپایی و ارتباط با آمریکا...

ولی این مساله مطرحه که مگه ما قبلا ارتباط نداشتیم  و اون موقع که ارتباط داشتیم آمریکا چه گلی به سرمون زده بود و...

یه بنده خدایی یه روایت میکرد از یک شهید بزرگوار از شهرستان رزن استان همدان با نام شهید قدرت ا... دارابی

از نحوه شهادتش میگفت که حتی دوربین صدا وسیما با گزارش مستقیم آقای بیژن نوباوه...

ادامه نوشته

ثبت نام دانشگاه

دانشجوی ایرانی1 

ثبت نام دانشگاه


19ساله بودم که دانشگاه قبول شدم همدانم انتخاب کردم اصلا وقتی اسامی بچه هارو دبیرستان روی برد می زدند که هرکی کجا قبول شده ،به اونایی که دانشگاه بوعلی قبول شده بودند حقیقتش یه خرده غبطه می خوردم نمی دونم چرا ولی خب بالاخره یه حس درونی بود دیگه!

موقع انتخاب رشته که شد با مشورت دکتر کریمی ( یکی از اقوام محترم ،استاد دانشکده کشاورزی) رشته مهندسی آب دانشگاه بوعلی رو هم جز علاقمندی هام انتخاب کردم ناگفته نماند جاهای دیگه ام...

ادامه نوشته

دانشجوی ایرانی

دانشجوی ایرانی


انديشه ي مرد به اندازه ي تجربه ي اوست«مولا علي (ع)»

باید شروع کرد اما از کی و کجا ،هنوز هم مشخص نیست طبق قولی که داده بودم بسم ا... را گفته ام

از86بنویسم که وارد دانشگاه شدم یا بهتر است که بگویم وارد بسیج دانشجویی شدم تا دانشگاه!

یا از88 بنویسم که مسئول حوزه شدم....

در تاریخ های یکسان چندتا خاطره از دوسه سال بنویسم یا بترتیب از یک سال شروع کنم و به پایان داستان برسم

و اینها همه سخت کرده است انتخاب را!

راستی یادش بخیر انتخابات حوزه 31 اردبیهشت88خیلی بی حاشیه بود

یادش به خیر