پروژه‌های عمرانی شهر رشت؛ خدمت یا نقمت!؟

وضعیت این روزهای میدن شهرداری رشت

این روزها اگر به دلایل مختلف از مرکز شهر رشت یعنی میدان معروف شهرداری و خیابان‌های منتهی به آن عبور کرده باشید، امکان ندارد که تغییر و تحولات آن را ندیده باشیم. تغییر و تحولاتی که از روزهای نخست حامیان و منتقدان بسیاری داشت.

آغاز پروژه گسترش هسته مرکزی شهر رشت یا پیاده‌راه سازی به چند سال پیش برمی‌گردد. چند سال پیش در دوره نخست تصدی مسئولیت شهرداری رشت توسط دکتر ثابت‌قدم، پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان علم‌الهدی رشت با وجود انتقادات بسیار و در میان حواشی شورای شهر سوم رشت، انجام شد؛ پروژه‌ای که بیش از آنکه دارای ابعاد فیزیکی باشد، در فضای مجازی و رسانه‌ها جنجالی شد.

اکنون نیز پروژه پیاده‌راه‌سازی در خیابان‌های امام خمینی (ره)، شریعتی و سعدی رشت که همگی به میدان شهرداری رشت (شهدای ذهاب) ختم می‌شوند، پرحاشیه شده و در کنار حمایت‌ها، انتقادات بسیاری از مسئولان و مردم را در پی داشته است. به‌ویژه آنکه طرح ترافیک جدید در خیابان‌های منتهی به میدان شهرداری و منطقه اجرای پروژه پیاده‌راه‌سازی با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است.

ادامه نوشته

کلاس درس دیپلماسی «آقا»

دولت «تدبیر و امید» از زمان آغاز فعالیتش، به‌واقع موضوع سیاست خارجی و برنامه هسته‌ای کشورمان را به اولویت برنامه‌هایش تبدیل کرده و دیپلماسی «تنش‌زدایی» یا «لبخند» را در دستور کار قرار داده است.

ورود واژه «دیپلماسی لبخند» و مشی دولت بر مبنای تنش‌زدایی در حالی مطرح شد که رئیس جمهور در همایش‌های انتخاباتی خود، یکی از برنامه‌هایش را «بازگرداندن عزت و غرور ملی ایرانیان» اعلام کرده بود و در مراسم تحلیف خود در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که تعامل سازنده بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک و از موضع برابر مبنای روابط ما با سایر کشورها را تشکیل خواهد داد و بر این اساس متناسب با رفتار و برخورد طرف‌های مقابل در جهت بهبود و ارتقای روابط حرکت خواهیم کرد.

دکتر روحانی در روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری 92 خطاب به طرف‌های خارجی می‌گفت: «به صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید نه با زبان «تحریم» که با زبان «تکریم» با ملت ایران سخن بگویید.»

ادامه نوشته

از «ندا» تا ۴۶۴ حاجی؛ خونی که رنگین‌تر بود!

اگر تا چند سال پیش دشمنی و عناد دولت‌های غربی و رسانه‌های وابسته به آن‌ها با جمهوری اسلامی و ملت ایران برای برخی افراد تنها یک توهم توطئه بود، اما با عملکرد غربی‌ها در سالهای اخیر، دشمنی آنان برای هیچ انسان آزاده و آگاهی قابل‌انکار نیست.

یکی از ماجراهایی جنجالی که در ایام پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و حتی تاکنون، توسط رسانه‌های غربی به جاروجنجال و تبلیغات شدید ضد ایرانی تبدیل شد، ماجرای مرگ مشکوک و پرحاشیه فردی بنام «ندا آقا سلطان» بود.

هنوز فراموش نکرده‌ایم که دشمنان ایران اسلامی رسانه‌های وابسته به دولت‌های استکباری چطور ماجرای «ندا آقا سلطان» را پیراهن عثمان کردند و تلاش نمودند وجهه جمهوری اسلامی را در دنیا تخریب و به‌عنوان نظامی جنایت‌کار معرفی کنند.

ادامه نوشته

نباید خوابمان ببرد!

نباید خوابمان ببرد!

هرگاه از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان ایران اسلامی سخن به میان می‌آید، واقعه آندلس و فروپاشی تمدن باشکوه اسلامی در غرب اروپای امروز به یادها می‌آید.

بر اساس نظر بسیاری از محققان و مورخان، یکی از علل شکست مسلمانان در آندلس، رواج و گسترش انحرافات اخلاقی و ضعیف‌شدن مبانى اخلاقى مسلمانان بود که در نتیجه آن حکومت 800 ساله مسلمانان بر اسپانیای امروزی، از بین رفت. در زمان حکومت مسلمانان بر آندلس، هنگامی که مسیحیان دریافتند که با جنگ مستقیم توان مقابله رزمى با مسلمانان را ندارند، تصمیم گرفتند با گستردن فساد و فحشا و گسترش بی‌بندوبارى، نیروى محرکه حکومت مسلمانان را که‌‌ همان ایمان جوانان بود، از کار بیندازند.

ادامه نوشته

از فرهنگی ایرانی تا پنیر سوئیسی

چند سال پیش خیلی از ما درگیر مسائل روز بودیم و چشم بر نیازهای فرهنگی جامعه بسته بودیم که چشممان به جمال اطفان نوظهورِ استعمار روشن شد. تلویزیون‌های ماهواره‌ای که روز و شبشان و تمام و دل‏مشغولیشان استحاله فکر من و توست و هر روز در خیابان‌های شهرمان شاهد تاثیر این دجالواره‌ها برای زن و مرد و دختر و پسران جامعه‌مان هستیم که روز به روز از طول دامان برخی از زنانمان کوتاه شده و اخیراً بی‌دکمه شده‌اند!

بی‌شک تمامی ایرانیانی که با مواردی مانند اینترنت و ماهواره سروکار دارند ، با حربه‌های صهیونیسم و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان آشنایی دارند و روزانه شاهد هجمه و حمله به عقاید و ارزشهای اسلامی و ایرانی هستند.

دشمنان ما در سالهای اخیر بودجه های سرسام آوری را برای راه اندازی و تجهیز شبکه های ماهواره‌ای درنظرگرفته‌اند و هرساله عدد بودجه مدنظر چندبرابر می‌شود؛ شبکه‌هایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم توسط دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی کشورهای بیگانه هدایت شده و پروژه استهاله فرهنگی مردم ایران و تغییر در باورهای آنها را دنبال می‌کنند.

با بررسی عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای، آنها معمولاً در دو بخش سیاسی مانند «بی‌بی‌سی فارسی»، «صدای آمریکا» و ... و سرگرمی و بزمی (غیرسیاسی) مانند «من و تو»، «فارسی1» به فعالیت مشغولند. در واقع شبکه‌های سرگرمی با آنکه به‌طور عمده و مستقیم به مسائل سیاسی نمی‌پردازند، اما همسو با اهداف شبکه‌های سیاسی اقدام کرده و به‌نوعی در تبلیغ آنها مشغولند، زیرا افرادی که به‌طور مثال برنامه‌های تلویزیون «من و تو» را دنبال می‌کند، تنها با یک تغییر کانال، اخبار را نیز از خواهرخوانده این شبکه یعنی تلویزیون «بی‌بی‌سی فارسی» دنبال می‌نمایند.

ادامه نوشته

بسیجی خوب و بد !!

افسران - بسیج خوب و بسیجی بد !! + عکس
ﺯﻟﺰﻟﻪ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ بسیجی‌ها ﺧﻮﺏ هستند.
ﺳﯿﻞ ﻭ ﺑﺮﻑ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ بسیجی‌ها باز هم خوبند.
ﺟﻨﮓ هم ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ بسیجی هنوز ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ.
اما ﺍﻭﺿﺎﻉ ﮐﻪ ﻋﺎﺩﯼ ﺷﺪ، از نظر برخی ﺑﺴﯿﺠﯽ‌ها ﯾﮏ ﻣﺸﺖ ﺍﻓراطی، ﺧﺸﻮﻧﺖ‌ﻃﻠﺐ ﻭ کم‌ﺳﻮﺍﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ!!، که باید کنار بروند تا قدرت و مقام به دست برخی آقایان بیفتد.
این بسیجی‌ها باید باز منتظر باشند تا زلزله، سیل و برفی بیاید و جنگی شود تا مفید باشند،
وگرنه بهترین بسیجی، یک بسیجی مرده است!!.

پی‌نوشت: تصویر به حضور نیروهای بسیجی و سرهنگ‌ها برای باز کردن معابر روستایی مناطق برف‌گرفته گیلان است.