حسین شریعتمداری در سال 1354




فیسبوک

پاسخ حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص علت حرمت (حرام بودن) فیسبوک:


عزیزان من! دلیل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق است.

زیرا فیس بوک مانند شهر بى در و دروازه‌اى است که همه کس از دانشمندان و افراد نخبه گرفته تا دزدان و شیادان و کلاهبرداران و کسانى که به انواع فساد آلوده‌اند، هر کدام در این شهر مغازه‌اى دارند و در این مغازه‌ها گاه وسائل ضرورى زندگى و در بسیارى از موارد ابزار گناه و مفاسد و انحراف‌هاى اخلاقى فراگیر و ایجاد اختلاف در میان ملت‌ها با برچسب‌هاى زیبا و پوشش‌هاى فریبنده در اختیار همگان قرار مى‌گیرد.

حال اگر ورود در این شهر براى همه ممکن شود از جوانان کم سن و سال گرفته تا بزرگسالان ناآگاه و غیر آنها آیا هیچ فرد آگاهى مى‌تواند ورود به چنین شهرى را براى همه آزاد بگذارد؟

حتى جاسوسان و مفسدان فى الارض مى‌توانند در این شهر بى در و پیکر مبادله اطلاعات کنند و با رموز و اشاراتى بذر توطئه بپاشند. ما مى‌گوییم باید بر مطبوعات و رسانه‌ها به طور عام نظارتى باشد تا افراد فاسد و مفسد نتوانند از این طریق جامعه را آلوده کنند.

با این حال چگونه فیس‌بوک باید از هر قید و شرطى آزاد باشد، آیا آزادى بى قید و شرط در دنیا داریم؟ پاره‌اى از محدودیت‌هاى غربى به هیچ وجه مشکلى را حل نمى‌کند و تکثیر اشکال حلّ اشکال نیست.

آرى اگر ورود در این شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهیخته که خوب و بد را کاملا مى‌شناسند و سره از ناسره را تشخیص مى‌دهند آن هم براى تحقیقات اجتماعى آزاد بود مانعى نداشت درست مانند کتب ضلال که فقها مطالعه آن را براى عموم تحریم مى‌کنند ولى براى محققان مذهبى آزاد شمرده مى‌شود.

والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته



آن مرد رفت


به بهانه ی تحریم‌های اخیر وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه آمریکا علیه ایران:

آن مرد که با حمایت رهبری
و مقاومت مردم
و استقامت ذاتی خود

 مذاکره کرد ولی هیچ امتیازی نداد
 دیگر رفته است


9 دی


درخواست هفت انجمن اسلامی دانشجویان از رییس صدا وسیما



(قسمتی از نامه)

...

جناب آقای ضرغامی
 
ما دانشجویان ضمن گرامی داشتن چهارمین سالروز حماسه عظیم و تاریخی "9دی" -که همانا پتک محکم جمهوریت بر سر دیکتاتوری اشرافیت بود- ضمن تشکر از حضرتعالی جهت روشنگری های صدا و سیما در رابطه با جنایت های فراموش نشدنی فتنه سال 88، از جنابعالی مصرانه خواستاریم که همچنان و بویژه در این ایام حماسی نسبت به روشنگری و بیان واقعیت های فتنه برای افکار عمومی همت کنید و با تکیه به آیه « یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَلاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِکَ فَضْلُ اللّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ » از هجمه های پوشالی آنان که دست شان در آن جنایت بزرگ آلوده است، تردیدی به خود راه ندهید.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی همدان
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه قم
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند

خوراک برای ضد انقلاب

جدیدترین اظهار نظر علی مطهری و بازتاب گسترده آن توسط رسانه های ضد انقلاب 

ماجرا از آنجا آغاز شد که خطیب جمعه تهران، دیروز در خطبه های نماز جمعه گفت:


آنان علناً‌ گفتند که امام حسین (ع) را هم قبول ندارند و پرچم‌های امام حسین (ع) را هم آتش می‌زنند، به عزاداران امام حسین (ع) هم حمله می‌کنند، امام خمینی (ره) را هم قبول ندارند و عکس امام را هم پاره می‌کنند، آنان ماهیت خودشان را نشان دادند و بلوا بر پا کردند...


فعلا این روسیاهان در خانه‌هایشان محسوب شدند، در خانه خودشان امکانات و وسایل زندگی‌شان را دارند، تلویزیونشان را دارند، رفاهیاتشان را دارند ولی در خانه خودشان محبوس هستند که اگر رأفت فوق‌العاده اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند.


می‌خواهم یک جمله‌ای بگویم تا افرادی که از این روسیاهان دفاع می‌کنند پاسخ آن را بدهند، یکی از عناوینی که در فقه اسلام و قرآن آمده و مجازات آن اعدام است، فساد فی‌الارض است. یک نمونه کوچک این جرم این است که اگر یک چاقوکشی در یک محله چاقویش را به دست گیرد و محله را ناامن کند، به او محارب و مفسد فی‌الارض گفته می‌شود و به حکم اسلام اعدامش می‌کنند.


آیا این افراد که ۸ ماه کشور را ناامن کردند و چقدر افراد و جوان‌ها را کشتند، چه آتش‌سوزی‌هایی راه انداختند و چه تخریب‌هایی را موجب شدند، مفسد فی‌الارض نیستند که شما از آنان دفاع می‌کنید و خجالت هم نمی‌کشید؟


علی مطهری که اولین بار تحت حمایت و لیست انتخاباتی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به مجلس راه یافت، همواره مورد توجه دقیق رسانه های ضد انقلاب می باشد.

علت اصلی این توجه ها را شاید بتوان اظهارنظرهای خاص و همراه با حاشیه ی او دانست. در جدیدترین اظهار نظر علی مطهری، او نامه ای را خطاب به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان نوشته و در آن سخنان و استدلال های تعجب آوری را در حمایت از سران فتنه به تحریر در آورده که بسیار مورد توجه رسانه های ضد انقلاب قرار گرفته.

موارد زیر تنها گوشه ای از پوشش خبری سخنان علی مطهری در سیات های ضد انقلاب است:


بی بی سی فارسی - ارگان تبلیغاتی وزارت خارجه دولت سلطنتی انگلستان


رادیو فردا - وابسته به سازمان سیا


بی بی سی فارسی در این میان فعال بوده و علاوه بر پوشش این خبر در وب سایت خود

آن را در شبکه اجتماعی فیسبوک هم به اشتراک گذاشت.


بی بی سی فارسی این خبر را در صفحه خود در تویتر هم قرار داد



همچنین وب سایت رادیو فردا نیز خبر را در تویتر خود قرار داد