نقدی بر جدیدترین اظهار نظر آقای زیباکلام

 هشدار نسبت به تکرار یک اشتباه تاریخی 

صادق زیبا کلام می گوید: «در مسئله هسته‌ای نیز بعضا پیشنهادهای خوبی به ما ارائه شد که اگر ما آنها را می پذیرفتیم فرش دشمنی را از زیر پای آمریکایی‌ها بیرون کشیده بودیم و آنها نمی‌توانستند به ما بگویند ایران چه سودایی در سر دارد و ... و اعتماد سازی صورت می‌گرفت و هزینه ای که ما پرداخت می کردیم خیلی کمتر می شد.» 

 

   سخنان بالا اظهار نظر جدید آقای صادق زیبا کلام می باشد که بسیار قابل تامل است . البته بیش از این هم از آقای زیباکلام  با سوابق فکری ایشان انتظار نمی رود. 

   جالب است گویا ایشان حافظه ی تاریخی ضعیفی دارند و عواقب اعتماد سازی از نوع آقای خاتمی را فراموش کرده اند. تعلیق کلییه ی فعالیت های هسته ای حتی تحقیقاتی پلمپ کلیه ی تجهیزات کارگاه های هسته ای حتی یک اره ی برقی بازدید از هر نقطه از ایران در هر لحظه حتی مراکز نظامی که البته با پایمردی فرماندهان سپاه این آرزوی استکبار هرگز عملی نشد. 

   جالب است که حتی ایشان به تجارب جهانی نیز اعتنایی نمی کند. تجربه ی کره ی شمالی که در نهایت شفافیت و صداقت تمامی فعالیت های هسته ای خود را برچید و حتی منهدم کرد اما پس از چند سال ماهیت استکبار را که امام خمینی ۴۸ سال پیش درک کرده بود فهمید و از یک برنامه ی صلح آمیز به سوی ساخت مخربترین سلاح ها حرکتی پرشتاب کرد. 

   و هزارن دلیل عقلانی دیگر که اگر این آقایان چشم های خود را خوب باز کنند آن ها را درک خواهند کرد... .

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد